Zarządzanie
Zarządzanie nieruchomością
Wymagania rynku zarządzania nieruchomością ciągle rosną. Klienci oczekują profesjonalizmu oraz szerokiego wachlarza usług. Będąc firmą elastyczną i dynamiczną, szybko rozpoznajemy potrzeby klientów i dostosowujemy do nich swoje działania.
Zakres usług dla osób fizycznych – właścicieli nieruchomości:
- Ubezpieczanie od ognia i innych zdarzeń losowych obiektów budowlanych położonych na nieruchomości wspólnej oraz ubezpieczanie od odpowiedzialności cywilnej.
- Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego.
- Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego.
- Utrzymywanie w należytym porządku i czystości terenu nieruchomości.
- Zapewnienie dostaw energii elektrycznej, gazu, wody, wywozu ścieków oraz śmieci dla nieruchomości.
- Zapewnienie usług kominiarskich i innych związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (tj. instalacja anteny zbiorczej, domofonu).
- Wykonywanie bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości.
- Usuwanie awarii.
- Zawieranie umów o dostawy, roboty, bądź usługi związane z prawidłowym funkcjonowaniem nieruchomości, kontrola prawidłowości wykonania tych umów oraz ich rozwiązywanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych.
- Nadzorowanie i egzekwowanie wykonywanych napraw gwarancyjnych oraz wszelkich innych napraw, remontów lub modernizacji.
- Reprezentowanie w sprawach dotyczących nieruchomości przed sądami, organami administracji samorządowej i państwowej.
- Zawieranie umów najmu lokali.
- Naliczanie czynszu i innych opłat obciążających najemców.
- Kontrolowanie wysokości i terminowości wpłat dokonywanych przez najemców.
- Prowadzenie w imieniu właściciela postępowań windykacyjnych w stosunku do najemców zalegających z opłatami.
Zakres usług dla wspólnot mieszkaniowych:
- Przygotowywanie i doprowadzanie do uchwalenia wymaganych prawem uchwał i innych dokumentów potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania wspólnoty i zarządu wspólnoty.
- Założenie w imieniu wspólnoty wymaganych prawem numerów identyfikacyjnych (tj. REGON i NIP).
- Składanie w imieniu wspólnoty stosownych dokumentów do urzędu skarbowego (tj. CIT-2 i VAT-6).
- Za akceptacja zarządu wspólnoty ubezpieczenie od ognia i innych zdarzeń losowych obiektów budowlanych położonych na nieruchomości wspólnej oraz ubezpieczenie wspólnoty od odpowiedzialności cywilnej.
- Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego.
- Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego.
- Utrzymywanie w należytym porządku i czystości terenu nieruchomości wspólnej.
- Zapewnienie dostaw energii elektrycznej, wody, wywozu ścieków i śmieci z nieruchomości wspólnej.
- Zapewnienie usług kominiarskich oraz innych związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (tj. instalacja anteny zbiorczej, domofonu).
- Wykonywanie bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności dokonywanie napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiającym właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania, ciepłej i zimnej wody, gazu, domofonu, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej.
- Usuwanie awarii.
- Za akceptacją zarządu wspólnoty opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających na nieruchomość wspólną, chyba że są one pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali.
- Za akceptacją zarządu wspólnoty zawieranie umów w imieniu wspólnoty o dostawy, roboty, bądź usługi związane z prawidłowym funkcjonowaniem nieruchomości, kontrola prawidłowości wykonania tych usług oraz ich rozwiązywanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych.
- Nadzorowanie i egzekwowanie wykonywanych napraw gwarancyjnych i wszelkich innych, remontów lub modernizacji.
- Łącznie z zarządem wspólnoty reprezentacja ogółu właścicieli w sprawach dotyczących wspólnoty przed sądami.
- Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej.
- Przygotowywanie projektów planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo-finansowego) i korekt tego planu, w tym przychodów i wydatków z funduszu remontowego wspólnoty mieszkaniowej.
- Przygotowanie rozliczeń planu gospodarczego, o którym mowa w punkcie poprzednim, w tym rozliczeń funduszu remontowego.
- Otwarcie rachunku bankowego wspólnoty.
- Prowadzenie odpowiedniej księgowości wspólnoty.
- Sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego.
- Przygotowywanie raportów kwartalnych dla zarządu wspólnoty o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach wspólnoty mieszkaniowej.
- Pobieranie i windykacja należności z tytułu kosztów, świadczeń eksploatacyjnych i innych pożytków oraz przychodów z nieruchomości.
- Wydawanie zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali, np. dotyczących zameldowania.
- Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną.
- Za akceptacja zarządu wspólnoty organizowanie windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym.
Oto przykładowe nieruchomości, którymi się opiekujemy: